onsdag 25. februar 2009

Kort reklameanalyse


Denne reklamen skal vi jobbe med. Et virkemiddel i reklamen er gjentakelse, selv om teksten er nær uleselig sier den:

"For en gangs skyld fikk vi lyst til å pirre mer enn smaksløkene dine. Men før du et-eller-annet deg opp - dette er helt uskyldig. En ren påminnelse om at Mozell inneholder råsaft fra eple og drue. Hva bildet måtte gi deg ut over dette, kan du takke fantasien din for. Hvordan allting er. Vi tror bildet faller i smak hos de aller fleste. Akkurat som Mozell gjør det. For faktum er at Mozell frister stadig flere."

Som man kan se står mozell flere ganer i teksten. Dette gjør at leseren kanskje husker mozell bedre. Reklamen bruker også en personlig hendvendelse. Dette gjør at vi føler at reklamen er rettet mot oss direkte. Reklamen spiller også på fantasien vår i bildet. Dette blir som en lek, og skal gjøre reklamen morsom. Reklamen avslutter med "fakta" som skal overbevise oss om at mozell er bra, og bedre.

1 kommentar:

Unknown sa...

der du har skrevet "ett-eller-annet" skal det stå Bruser. altså, "Men før du bruser deg opp" :)