onsdag 8. oktober 2008

Første bloggoppgave

Jeg synes norsk er et ok fag, men å blogge som en del av norskundervisningen mener jeg er en dårlig ide.
Blogg er et verktøy som gjør at folk med mye på hjertet kan få sagt sin mening og diskutere ting de engasjerer seg for. Dette mener jeg er vanskelig eller umulig å integrere på en naturlig måte i skolesammenheng. På skolen blir du hele tiden vurdert, bevisst eller ubevisst fra lærerens side. Med dette i bakhodet tror jeg ikke at bloggerne vil skrive på en måte som er representativ for den enkelte bloggeren. Jeg, for eksempel ,ville neppe ha skrevet på denne måten og om dette temaet uten innflytelse fra en lærer. Altså mener jeg at litt av poenget med blogging går bort når innholdet bestemmes og vurderes formelt av en annen enn bloggeren.

Jeg håper bloggen blir vurdert på innhold. Å ha en blogg som er avansert utformet bør ikke ha like mye å si som en blogg som er avansert språklig.

2 kommentarer:

Jensemannen sa...

Bra sagt;) haha:P først kommentaren min =D

LK sa...

Forstår skepsisen din, men håper likevel at du kan se at blogging kan være et all right alternativ til mye av det andre dere gjør på skolen.